• hr
  • en
  • de
  • it
  • ru

Rimac Automobili – izazvat ćemo revoluciju našim novim projektom

IMG_4045-MIX_RPriča o uspješnom, mladom inovatoru koji je proizveo najbrži električni automobil na svijetu počinje još u srednjoškolskim klupama kada je Mate Rimac kreirao svoj prvi patent. Maturalni zadatak rezultirao je rukavicom koja je objedinila zadatke miša i tipkovnice te svom tvorcu osigurala prvo mjesto na županijskom, a potom i na državnom natjecanju te ga poslala i na svjetska natjecanja  na kojima je ovaj mladi inovator izazvao popriličan interes.

Njegov konceptualni automobil svojim impozantnim brojkama izaziva sveopće oduševljenje budući da snagom od 1.088 KS i 3.800 Nm okretnog momenta postiže ubrzanje do 100 km/h za tek 2.8 sekunde dok mu je maksimalna brzina impresivnih 305 km/h što je elektronski ograničeno iz sigurnosnih razloga. Concept One sa svojih 1.650 kg i energijom od 92 kWh postiže domet od 600 km, a njegova četiri motora upravljaju svaki svojim kotačem, po čemu i je poseban.

IMG_4126„Sve je počelo s BMW kockicom“, započinje Rimac priču o razvoju prvog hrvatskog električnog automobila. „Stari BMW koji mi je služio za utrke imao je benzinski motor koji bi se pokvario već nakon par utrka, tako da sam ga odlučio zamijeniti nečim kvalitetnijim što je uz niz dorada i neuspjelih pokušaja ipak rezultiralo prvim električnim motorom. Ugradio sam motor u svoj stari BMW koji je zahvaljujući tome postizao toliku brzinu da je pobjeđivao na svakoj utrci s benzinskim automobilima što je do tada bilo nezamislivo“, nastavlja Mate priču o počecima razvoja svoje inovacije. Nakon što je zaključio kako nema smisla raditi električni motor i ugrađivati ga u automobil koji je rađen za benzinski pogon, pala je odluka o izradi automobila čiji bi svaki dio bio iz vlastite proizvodnje. „Autoindustrija funkcionira na način da se većina komponenti dobiva od dobavljača raznih dijelova, a mi si to jednostavno nismo mogli priuštiti budući da nam je cijeli budžet za razvoj jednog automobila iznosio kao faktura za jednu komponentu“, objašnjava nam kroz smijeh simpatični poduzetnik.

Concept One_RU njegovoj tvrtci Rimac Automobili, na samom početku, pridružio mu se dizajner Adriano Mudri, austrijanac porijeklom iz Hrvatske koji je dizajnirao crvenu jurilicu  prema Matinim smjernicama i željama. „Radili smo 3D modele i zajedno smo razvijali svaki detalj, tako da Concept One sada izgleda točno onako kako smo željeli“, objašnjava Rimac.
Princ iz Abu Dhabija prvi je pokazao interes za automobilima i investiranjem u tvrtku. Čak su obavili i dubinsko snimanje firme, ali uvjet za potpisivanjem partnerskog ugovora bilo je preseljenje firme u Abu Dhabi na što Mate nije htio pristati.

„Concept One smo prvi put predstavili javnosti u rujnu 2011. na sajmu u Frankfurtu i ponosni smo što smo u vrlo kratkom vremenu zaposlili desetak ljudi, iznajmili halu i vlastitim sredstvima financirali proizvodnju automobila kojeg smo predstavili na sajmu“, prisjeća se Mate prvog uspjeha s električnim automobilom zbog kojeg noćima prije sajma nije spavao.

U ovom trenutku Mate ne krije svoje zadovoljstvo uspjehom koje je kao mladi inovator postigao. Tvrtka Rimac Automobili prepoznata je kao proizvođač komponenata s najboljim performansama. „U autoindustriji povjerenje i pouzdanost su od presudnog značaja kod održavanja dobre poslovne suradnje jer se radi o skupim i kompleksnim projektima u kojima je pridržavanje dogovorenih rokova izuzetno važno pa je samim tim i odgovornost svakog pojedinog dobavljača velika. Ulazak u takve projekte s malom firmom iz Hrvatske za velike igrače je vrlo riskantan, ali budući da nudimo najbolja rješenja po pitanju električnog pogona imamo priliku raditi s najvećima u branši“, ponosno ističe Rimac.

zalaz sunca_r„Nasa baterija je trenutno najbolja na trzistu, ali je duplo skuplja od prosjecne. Firme poput BMW-a i Mercedesa mogu napraviti baterije kojima je kapacitet jednak našim baterijama, ali oni to nemaju u planu jer ih ne zanima proizvodnja male količine automobila. Mi proizvodimo automobile u hyper sport segmentu i jedina nam je konkurencija Bugatti. Proizvodnja velikih serija za sad nam je nedostižna zbog financijskog ograničenja“, objašnjava Rimac.

Do sad su prodali dva automobila putem European road showa. Jedan je prodan u Španjolsku, kupcu čiji identitet Mate nije htio otkriti, ali zato nije krio cijenu od vrtoglavih 750.000 eura.

„Sljedeća je investicija planirana za automobil koji će biti proizvodnog karaktera, dok je Concept One bio prototip. Kredit kojeg smo dobili omogućit će nam da u njega integriramo sve ono što smo razvili u protekle dvije godine. Sredstva smo dobili od HBOR-a, uz jamstvo  HAMAG INVEST-a, po jamstvenom programu Inovacije. Izuzetno sam zadovoljan što smo uspjeli na ovaj način zatvoriti financijsku strukturu jer to znači da ostajemo u Hrvatskoj što nam je i bio cilj“,  zadovoljno će Rimac o svojim planovima za budućnost.

Iz Rimac Automobila nedavno je izašao i novi uradak, ponovno kreacija Matinog inovativnog uma – Greyp Bike, električni bicikl koji se pali na otisak prsta, a postiže brzinu od 60 km/h u kojeg je integrirano 85 % komponenti iz vlastite proizvodnje.

„Radimo proizvode čija kvaliteta uspješno konkurira vrhunskim proizvodima na svjetskoj razini. Trudimo se biti najbolji u svemu, pa je logično da pri svakom novom zapošljavanju biramo i najbolje ljude. Trenutno nas je 20, a planiramo svoj tim proširiti za još barem 6-7 novih ljudi, entuzijasta, stručnjaka i zaljubljenika u svoj posao kakav je i ostatak tima. S takvim timom i s nevjerojatno malo sredstava uspjeli smo napraviti vrhunske rezultate i tu se nećemo zaustaviti“, najavljuje Mate.

„Trenutno radimo na tajnom projektu – autonomnom automobilu koji nije namijenjen prodaji. Realnost je takva da su automobili neiskorišteni 90 % vremena, a cijena im je u odnosu na korist koju donose previsoka i to jednostavno nije održivo“, objašnjava Rimac svoju viziju uloge automobila u budućnosti. „Ovo ne bih ni u ludilu izjavio prije tri godine, ali s vremenom čovjek sazrijeva i otvaraju mu se novi vidici. Istina, napravili smo najbrži električni automobil na svijetu, ali projekti koje tek razvijamo mogu donijeti velike promjene“, tajanstveno zaključuje Mate Rimac kojeg smo ostavili u njegovoj „tvornici najbržih električnih automobila“ u Svetoj Nedjelji, okruženog najbližim suradnicima i najvjernijim suputnicima na putu do vrha.