• hr
  • en
  • de
  • it
  • ru

Infoart d.o.o. – dobra procjena i hrabri potezi dovode do izvrsnih poslovnih rezultata

HAMAG INVEST predstavlja poduzeće Infoart d.o.o., informatičku tvrtku, koja je pokrenuta prije 24 godine, a kao uspješna kompanija, ostvarila je potporu HAMAG INVEST-a s kojom je postigla značajne rezultate.

IMG_3701_pp

HI: Opišite nam svoje poslovanje i dosadašnji razvoj.

Tvrtka Infoart osnovana je 1989. godine, u uvjetima koji nisu bili idealni za razvoj privatnog poslovanja. Početak poslovanja obilježen je razvojem softvera izrađenim u nižim programskim jezicima, kao što je npr. Pascal. „50 postotni suvlasnik tvrtke i moj partner, g. Boris Vuković, u to je vrijeme bio samostalni autor softvera, tj. glavni developer, koji je imao razvijena programska rješenja u Pascalu za strojeve koji su bili preteča PC-u, dok sam ja bio zadužen za komercijalni dio posla“ , objasnio je tijek razvoja tvrtke jedan od osnivača i suvlasnik Infoarta, g. Borivoj Sirovica.

HI: Na koji ste način prepoznali potencijal vaše tvrtke i kako ste ga ostvarili?

Vrijeme u kojem smo osnovali tvrtku i u kojem smo se odlučili ući u poduzetničke vode, zahtijevalo je dosta hrabrosti i rizične pothvate, na koje bi se malo tko u to vrijeme odlučio. Informatička znanost je imala etiketu apstraktnosti, a pristup programiranju bio je znatno drugačiji nego danas. Tržište je bilo poprilično siromašno kvalitetnim IT stručnjacima, čije znanje nije bilo usko specijalizirano za određena područja, kao što je to slučaj danas. Mi smo na svom području bili pioniri, istraživali smo tehnologiju i postojeće sustave. Na samom početku  uspješno smo uspostavili partnerski odnos s IBM-om, prilikom čega smo investirali sav kapital u višekorisnički sustav te smo kupili razvojni stroj koji nam je omogućio ulazak u posao i zapošljavanje kvalitetnih informatičkih kadrova. Tada smo bili u situaciji procijeniti što će u budućnosti biti prepoznato kao trend i smatram da smo u tome uspjeli, jer smo kasnije uspostavili suradnju s partnerima kao što su Oracle i Microsoft .

HI: Ulaganje u razvoj i usavršavanje važno je u svakoj djelatnosti, ali u IT sektoru je neophodno. Na koji način održavate i unapređujete svoje znanje i vještine koje vam zasigurno pomažu u borbi s konkurencijom?

Mi prodajemo znanje, a da bismo bili u mogućnosti to raditi, trudimo se educirati naše zaposlenike raznovrsnim i učestalim edukativnim seminarima. Posebnu važnost pridajemo brzom i efikasnom transferu znanja unutar tvrtke i na tom polju postižemo izvrsne rezultate. Osim što imamo dobro razrađen postupak selekcije kandidata koji kod nas apliciraju za posao, a većinom dolaze s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, smjer Računarstvo, trudimo se u njih ulagati i tijekom njihova zaposlenja u Infoartu. Trudimo se mladim ljudima koji dođu kod nas s kvalitetnim teorijskim znanjem, omogućiti takav sustav mentorstva koji im omogućuje da u roku od 2 do 3 mjeseca budu sposobni samostalno ostvarivati rezultate. Svaki član našeg tima ima obvezu mentorirati kolegi te na taj način doprinijeti tvrtki i ostvarenju unaprijed utvrđenih ciljeva. Smatramo da je takav način rada ključ našeg uspjeha te ga nastojimo zadržati i konstantno usavršavati.
Vanjske edukacije su nam također od iznimne važnosti, budući da su određeni certifikati preduvjet za prijave na određene natječaje.
Upravo je u ovom segmentu i potpora od HAMAG INVEST-a bila od iznimnog značaja, budući da si sve edukacije koje su nam bile neophodne za daljnji rad ne bismo mogli sami priuštiti. Ovakva školovanja predstavljaju direktan input u naš finalni proizvod i stoga su nam presudna u radu.

HI: Projekt za kojeg ste tražili državna bespovratna sredstva je realiziran. U koje ste aktivnosti investirali sredstva dobivena od HAMAG INVEST-a?
IMG_3703

Sredstva koja nam je dodijelio HAMAG INVEST bila su za nas od velike važnosti jer su njima sufinancirane sve aktivnosti po projektu, pa je na taj način zatvorena cijela financijska konstrukcija projekta. Spomenutom potporom nabavili smo virtualizirani sustav za pohranu podataka koji nam koristi u razvoju i kvalitetnom pružanju naše usluge, nova prijenosna računala  za razvojni tim te je na ovaj način omogućena edukacija zaposlenika.

HI: Kakvo je Vaše mišljenje o sustavu dodijele bespovratnih državnih sredstava i kako ocjenjujete promjenu u pristupu spomenutom sustavu ?

Poduzetnici koji su od države prepoznati kao potencijalni pokretači gospodarstva i uspješni su u svom poslu, na ovaj način dobivaju izuzetnu priliku da realiziraju projekte uz pomoć države, što im umanjuje rizike poslovnog pothvata i eventualne troškove proizišle iz projekta. Ovakav model dodijele sredstava je način da se pomogne poduzetnicima koji bi i sami ušli u takav projekt, ali da mogu posao realizirati bez dodatnog zaduživanja. Posebno pozdravljamo novost iz ovogodišnjeg Poduzetničkog impulsa, koja uvelike odgovara ICT sektoru, a to je priznavanje troška rada na projektu jer je to u našoj industriji najznačajniji izdatak. Omogućivši nam ulaganje u radnu snagu na razvoju nekog softvera, država nam je uvelike pomogla u reduciranju rizika i potencijalnih problema tako da i u slučaju skretanja sa zamišljenog tijeka projekta, nismo u opasnosti u kakvoj bismo bili bez takve podrške.

HI: Konkurencija postoji i u vašem poslu, na koji se način borite protiv nje? IMG_3687

Konkurencija je poželjna i dobra, tjera vas da radite bolje. Problem s kojim se mi suočavamo je relativno malo tržište u Hrvatskoj. Kada bismo s našim proizvodom izišli na veće tržište, rezultati bi bili neusporedivi s trenutačnim. S pojavom fiskalizacije, na tržištu su se pojavile tvrtke koje imaju  samo osnovna rješenja što može stvoriti određene nedoumice kod korisnika. Međutim, ukoliko je nekome potreban integrirani sustav s kojim želi i može upravljati svojim poslovanjem, tu smo, zajedno s malim brojem tvrtki koje nam mogu konkurirati.

HI: S kojim se izazovima suočavate u poslovanju?

Naš osnovni proizvod je softver za upravljanje maloprodajom i upravljanje ljudskim resursima. Sustav za upravljanje maloprodajom je u regiji prisutan na velikom broju prodajnih mjesta. Kiosci koji koriste našu uslugu su povezani bežičnom GPRS vezom  i u mogućnosti su prikupljati i slati veliku količinu podataka što je od presudne važnosti za naše klijente i njihovo poslovanje. Naša usluga integrirana je s čitavim nizom drugih servisa i nove ideje u većini slučajeva dolaze od naših korisnika koji su zbog pritiska na tržištu prisiljeni smišljati nove vidove usluga jer u protivnom ne bi opstali u takvom okruženju. Takvim idejama se i sami moramo prilagođavati, a ponekad i sami osmišljavamo nove proizvode. Prodaja parkirnih karata na kioscima je jedna od naših ideja. Trenutno su takve karte raspoložive u Puli i Rovinju, ali nadamo se da će se usluga uvesti i na prodajna mjesta po ostalim gradovima u Hrvatskoj.

HI: Što je faktor x kojeg moraju posjedovati početnici da bi mogli opstati u poduzetničkim vodama?

Dobra ideja, ulaganje u razvoj svojih usluga/proizvoda, fleksibilnost i prilagodba rastućim potrebama tržišta, ali i fokus na  ono u čemu su poduzetnik i njegova tvrtka najbolji. To su po mom mišljenju najvažniji preduvjeti za ostvarenje uspjeha, a povezivanje s iskusnijim poduzetnicima i učenje iz njihova iskustva, svakako je od neprocjenjive važnosti.