• hr
  • en
  • de
  • it
  • ru

Anamil d.o.o. – upornost, fleksibilnost i realnost dovode do dugoročnog uspjeha

IMG_3890rHI: Tvrtka Anamil d.o.o. započela je svoj poslovni pothvat kao mala obiteljska tvrtka. Što je bila prekretnica u načinu rada i poslovnom tijeku?

„Ovo je tvrtka koja danas broji 63 zaposlenika, a sve je započelo u našoj obitelji prije 22 godine, kada su moji roditelji ušli u poduzetništvo“, započeo je priču o samim počecima tvrtke koja bilježi iznimne poslovne rezultate direktor Anamila g. Danijel Radišić. Na početku našeg razvojnog puta, kada se Anamil mogao okarakterizirati kao trgovačko – distributerska tvrtka, proširili smo proizvodne kapacitete koji sada sežu do 75% cjelokupnog asortimana poduzeća. Od početne proizvodnje spužva i spužvastih krpa koje pripadaju asortimanu iz Spontexa, liniju proizvodnje smo proširili i na Alupack, brand kojeg čine proizvodi poput aluminijskih folija, prijanjajućih folija, vrećica za pečenje, filtar vrećica za kavu…

HI: Borba na tržištu kao i ulazak na police velikih trgovačkih centara je od presudnog značaja za funkcioniranje poslovanja kao što je Vaše. Na koji način postižete pozitivne rezultate po ovom pitanju?

Kao i većina proizvođača na početku proizvodnog procesa nije nam bilo lako, učili smo i uhodavali se kao i ostali početnici. Danas kad imamo razvijenu infrastrukturu i vrhunsko znanje u proizvodnoj tehnologiji prešli smo na proizvodnju višeg ranga, a s te pozicije je znatno lakše pregovarati i lobirati za svoje proizvode. Marketing je neosporno važan dio u plasmanu proizvoda, ali ukoliko nemate kvalitetu koja stoji iza promidžbe, ne možete uspjeti na dugim stazama. Ne osporavam da je proizvodu potrebna kvalitetna prezentacija, ali kvaliteta samog proizvoda je presudna.

HI: Uspijevate li svojim proizvodima pratiti sve zahtjevnije potrebe tržišta. Na koji način prilagođavate svoje proizvode zahtjevima kupaca?

Novog kupca nije teško privući dobrim marketingom, privlačnim i inovativnim dizajnerskim rješenjem ambalaže ili samog proizvoda, ali toIMG_3895r nikako nije dugoročno rješenje i upravo se iz tog razloga naše poslovanje temelji na sasvim drugom principu, a to je konstantno usavršavanje kvalitete proizvoda. Kupcima nudimo kvalitetu, a oni to prepoznaju. Smatram da je to jedini mogući način kreiranja branda, za kojeg je potrebno izuzetno puno truda, a jednim nesmotrenim potezom može ga se uništiti. Iz tog razloga ulažemo sve napore kako ne bismo iznevjerili svoje kupce.

HI: U koji segment tvrtke ulažete najviše i koju poruku time šaljete javnosti?

Marketingom se konstantno dokazujemo i to je ključ koji otvara vrata prodajnih mjesta u kojima se nalaze naši proizvodi, ali proizvodnja je ipak srce naše tvrtke i nezamjenjiva je.

HI: Odlučili ste proširiti svoj proizvodni asortiman i to u potpuno novom području rada. Kako vam je država u tome pomogla ?

IMG_3867rU ovom pothvatu, od presudne nam je  važnosti bio kredit kojeg smo dobili od HBOR-a uz jamstvo HAMAG INVEST-a koji nam je omogućio akviziciju tvrtke Belišće d.o.o.  koja se bavi proizvodnjom papirnih prstena, odnosno papirne trake za lijepljenje kartonske ambalaže u prehrambenoj industriji. Osim navedenog radimo i kombi-doze također za prehrambenu industriju te kartonsku ambalažu. Osim prehrambene industrije orijentirali smo se i na građevinsku industriju te smo započeli s proizvodnjom impregniranih cijevi za mršavo ispunjene betonske konstrukcije od čega se rade mostovi. Spomenutom akvizicijom tvrtka je bila suočena s mnogobrojnim izazovima, ali i s novim mogućnostima. U konačnici je to dovelo do rasta prihoda progresivnom stopom od 56%, dok nam je stopa zaposlenosti porasla za 100%.

HI: Kakva su Vam predviđanja o mogućnostima poslovanja koje nudi ulazak u EU?

Ulazak Hrvatske u EU gledamo pozitivno iako se naše tržište temelji na zemljama članicama CEFTA-e. To tržište ima slabu kupovnu moć, dok je EU tržište kupovno jače, ali i zahtjevnije. Pred nama je veliki izazov, a i velike mogućnosti za koje, da bismo ih iskoristili, moramo imati dosta znanja, inovativnosti, podrške, a i sreće da opstanemo. Bez ulaganja  pozitivni ritam nećemo moći nastaviti. Od države očekujemo veliku podršku, a vidimo da se trudite prilagoditi potrebama poduzetnika, pa i vašim programom Činidbena jamstva pružate veliku podršku upravo građevinskim tvrtkama koje su trenutno u nezavidnom položaju.

HI: Koje su prema Vašem mišljenju najveće greške koje poduzetnici sami prouzrokuju vlastitim tvrtkama?

Tvrtka se ne vodi na temelju vlasništva, nego na temelju profesionalnog upravljanja. Iz tog smo razloga ustrojstvo Anamila organizirali na način da su unutar našeg tima, na vodećim pozicijama, stručni i obrazovani ljudi koji jako dobro poznaju svoj posao i imaju dugogodišnje iskustvo i znanje, dok mlađima nastojimo ponuditi kvalitetnu izobrazbu kako bi mogli pratiti trendove u poslovnim procesima. Znanje je presudno i zato svatko tko se ozbiljno upušta u poduzetništvo treba imati na umu da je razvoj i dokazivanje sastavni dio svakog radnog dana. Naši zaposlenici su toga svjesni i na taj način sudjeluju u razvoju i napretku naše tvrtke. Lojalni su nam i zato im nastojimo izlaziti u susret u svakom pogledu, u okviru naših mogućnosti.

HI: Koji su vam planovi u budućnosti?

Konstantni razvoj i usavršavanje nam je dugoročni plan, a automatizacija strojeva i obuka ljudi koji će njima upravljati je prvi korak prema tom cilju. To će dovesti do, nadam se, 100%-tnog povećanja produktivnosti, a time i porasta stope zaposlenja. Država nam je do sada pružila veliku podršku i to izuzetno cijenimo, ali isto tako smatramo da je naša dužnost da vratimo zajednici ono što je u nas uložila i to putem poreza, novih zapošljavanja i progresivnog rasta. Vjerujem da ćemo tu namjeru i ostvariti. Jasna vizija, niz neprospavanih noći, upornost te podrška cjelokupnog okruženja, kao i same države čine glavne preduvjete za uspjeh kojeg smo neosporno ostvarili, a uz konstantno usavršavanje i predani rad, nadam se da ćemo ga uspjeti i održati.