• hr
  • en
  • de
  • it
  • ru

Održana poduzetnička edukacija u BIZkoshnici u Zagrebu

Prošle subote, 8. srpnja 2017. Institut za kreativno obrazovanje održao je cjelodnevnu edukaciju ‘OD ideacije DO komunikacije – Design Thinking za kreativne i inovativne poduzetnike u BIZkoshnica coworking prostoru uz podršku HAMAG-BICRO-a.

Cilj radionice bio je upoznati sudionike s Design Thinkingom – metodologijom generiranja inovativnih rješenja, koja stavlja u prvi plan korisnika i njegove potrebe. Sudionici su se nakon uvodnog teoretskog dijela okušali u procesima ideacije i izrade prototipa projektnih ideja nastalih na radionici. Tema koju su obrađivali bila je ‘Kako potaknuti inovativnost i kreativnost mladih u Hrvatskoj’. Koristeći alate Design Thinkinga u praktičnim vježbama nastalo je mnogo projektnih ideja, od kojih bismo spomenuli primjerice: Obavezan predmet ‘Kreativnost’ u osnovnim i srednjim školama, Konektalica, Pick4Share – kreativna platforma za mlade…

Voditeljica edukacije, Petra Ravlić, Design Thinking trenerica s dugogodišnjim iskustvom rada u korporacijama koje koriste ovu metodologiju objasnila je da DT obuhvaća preklapanje želja korisnika, tehničke/organizacijske izvedivosti te poslovne održivosti koristeći metodologije i misaone procese koji se uobičajeno primjenjuju prilikom dizajniranja proizvoda i usluga i primjenjivi su u poslovnom i privatnom životu, kao i u malim ili velikim sustavima.

Polovica od 30-tak sudionika edukacije već su postojeći poduzetnici, dok su ostatak činili studenti pred završetkom studija ili korporativni zaposlenici. Svi su istakli da im je izrazito važno ulagati u svoje dodatno obrazovanje budući da poslovni zahtjevi postaju sve kompleksniji, a ovakav vid praktične radionice vide kao idealan, jer u neformalnom okruženju se jako puno nauči, ali i steknu vrlo vrijedna nova poznanstva.

Osim toga edukacija je omogućila polaznicima da uz primjenu dizajnerskih i poslovnih principa, u poslovnom okruženju identificiraju prilike za inovacije, pretoče saznanja dobivena promatranjem u koncepte s ekonomskom, društvenom i kulturnom vrijednosti. Naučili su upotrebljavati alate za Design Thinking te prakticirati kulturu inovacija, od slušanja glasa korisnika, provođenja praktičnih eksperimenata, do učenja iz pogrešaka. Ovom edukacijom željelo se podići svijest o vlastitim mogućnostima sudionika i sustavnom kreativnom razmišljanju u poslovnom, ali i privatnom okruženju te važnosti fokusiranja na rješenja, umjesto na probleme.

Edukacija je završila inspirativnim predavanjem Nade Kaurin Knežević, direktorice strategije kreativno tehnološke agencije ENTG, koja je sudionike upoznala s praktičnim primjerima korištenja Design Thinkinga u poslovanju, a zaključak edukacije je da svi jesmo kreativni, a jedan od načina na koji možemo probuditi uspavanu kreativnost može svakako biti Design Thinking.